11 Ocak “Taksim, Galata, Karaköy” Fotoğraf Gezisi

taksim galata karaköy fotoğraf gezisi

Hafta içi durmadan devam eden yoğun kar yağışına rağmen 11 Ocak Pazar günü için gezi hazırlıklarımızı yapmıştık. Okulların tatil edilmesi, bir gün önceki yoğun fırtına bile bizi bu fikirden vazgeçiremedi. Pazar günü saat 12:00 ‘de Taksim’de buluşacaktık ve öyle de oldu. Yaklaşık 17 kişilik bir fotoğrafçılık kursu ekibiyle gezimize başladık. Meraklı gözlere aldırış etmeden İstiklal’ in başından turumuza başladık.

İstanbul’un en eski semtlerinden biri olan Beyoğlu‘nda Tünel ile Taksim Meydanı arasında uzanan ve 19. yüzyılın sonlarından beri Türkiye’nin en ünlü caddelerinden biri olma vasfını koruyan İstiklal Caddesi; istisnasız en kozmopolit bölge olma özelliğini de taşımaktadır. İstanbul’a gelen yabancı ve yerli ziyaretçilerin olmazsa olmaz ziyaret mekanı olan İstiklal Caddesi sabaha karşı sayılabilecek saatler dışında hemen hemen günün her saatinde her daim kalabalıktır. Biz de bu kalabalığın içinde zaman zaman kaçırdığımız küçük detayları yakalamak için meraklı gözlerle etrafı incelemeye başladık.

Kursiyerlerimizden Galip Gezici’nin Fotoğrafı
İstiklal Caddesi’ne çekime gidip de St. Antoine Katolik Kilisesi ‘ne uğramadan olmazdı. 1700’lü yılların başından beri şimdiki yerinde faaliyet gösteren kilise tüm ihtişamıyla karşımızdaydı. Güneşi yansıtan kırmızı tuğla duvarlarıyla ve İtalyan Neogotik üslubundaki mimarisiyle hem yerli hem yabancı turistlerin akınına uğrayan kilise bize de kapılarını açmıştı. Kilisenin kapısından girer girmez Bahçesindeki büyük çam ağacı ve biblolar dikkatimizi çekti.

Kursiyerlerimizden Fürkan Kantarcıoğlu’nun Fotoğrafı
Bahçede gerçekleştirdiğimiz çekimlerden sonra yavaş yavaş kilisenin içerisine geçtik. İçerideki loş ışığa uyum sağlayan kursiyerlerimiz makinelerini ayarlayıp çekime başladılar. St. Antoine Katolik Kilisesi ‘nin o gün turistik amaçlı gezen misafirlerinin dışında dua etmek için ve dilek dilemek için gelen birçok misafiri vardı.

Biz de bir yandan rahatsız etmeden dua edenleri çekerken bir yandan da mimari çekimler gerçekleştirmeye çalıştık. Çok fazla ilginç figürü içinde barındıran kilise bize bir çok farklı çekim imkanı tanıdı.

Eğitmenimiz Kerem Sungur’nun Fotoğrafı
İstiklal Caddesindeki gezimizi yavaş yavaş tamamlayarak rotamızı Galata Kulesi’ne çevirdik. 528 yılından beri İstanbul’un sembollerinden biri olan Galata Kulesi, fotoğraf meraklıların her zaman uğrak noktalarından biri olmuştur. Kulenin önüne geldiğimizde herkes en iyi kareyi yakalamak için etrafı incelemeye başladı. Kulenin en net göründüğü noktayı arayan kursiyerler soluğu Büyük Hendek Caddesi’nde aldı. Bir çok kartpostalda kendine yer bulan bu açı; Galata Kulesini tüm ihtişamıyla karşımıza çıkardı.

Kursiyerlerimizden Süleyman Akdağ’ın Fotoğrafı
Artık bir mola verme zamanımız gelmişti. Hem yorgunluğumuzu atmak, hem de bundan sonraki gezilerimizi planlamak için kendimizi panoramik İstanbul manzarasına sahip kafelerden birisine attık. Düzenlediğimiz 4 gezinin kritiği yapıldıktan sonra bir sonraki Büyük Ada gezimiz ve açılacak ileri atölyelerimiz için de fikir alışverişinde bulunduk. Böyle güzel bir manzara toplu fotoğraf çekilmeden bırakılmazdı tabi ki. Biz de geleneğimizi bozmadık ve bir aile fotoğrafını daha anılarımıza ekledik.

taksim galata karaköy fotoğraf gezisi

İçilen kahvelerin ve yapılan keyifli sohbetin ardından istikametimizi yavaş yavaş Perşembe Pazarı’na çevirdik. Galata’nın tarih kokan ara sokaklarından aşağı inmeye başladık. Hafta içi ticaretin kalbinin attığı Bankalar Caddesi ve Karaköy; pazar günü terkedilmiş bir görüntü veriyordu. Aşağıya doğru inerken tarihi Kamondo Merdivenlerini de bir ziyaret etmek istedik. 1850 yılında yapılan bu merdivende de gezimizin son toplu fotoğrafını çektik.

Artık güneş bizi terk etmeye başlamıştı. Biz de gezimizin son durağı olan Karaköy Sahili’ne ulaştık. Karaköy’den görünen eşsiz Eminönü manzarasını ve Galata Köprüsü’nü izledikten sonra bir sonraki fotoğraf gezisinde tekrar buluşmak üzere ayrıldık. Biz gerçekleştirdiğimiz 4 gezimizden de çok keyif aldık, umarım bizimle olan tüm arkadaşlarımız da bizimle aynı duyguları paylaşmıştır.

Kursiyerlerimizden Gülçin Özcan’ın Fotoğrafı
taksim galata karaköy fotoğraf gezisi

Sevildiğimiz için mi çok iyiyiz, çok iyi olduğumuz için mi seviliyoruz? İşte bunu bilemiyoruz 🙂
Bu keyifli, bir o kadar da faydalı gezimizin detaylı bilgisi için FotoLife Akademi Facebook sayfamızı beğenebilir, takipte kalarak gezilerimizde bize eşlik etme imkanını yakalayabilirsin.