12 Nisan “Büyükada” Fotoğraf Gezisi

büyükada fotoğraf gezisi

12 Nisan bir Pazar günü… Baharda Büyükada… İkisi bir arada… O zaman güzel bir gün güzel bir gezi daha. Hafta içi kışın etkilerinin hala sürdüğü bir hava, hafta sonunda kendisini Nisan ayına yakışır bir şekilde bahar esintilerine bıraktı. Pazar sabahı bol güneşle güzel bir havada Foto Life Akademi Fotoğrafçılık Kursu olarak Büyükada Vapur İskelesi’nde buluştuk kursiyerlerimizle.

25 kişilik grubumuzu toplamak biraz zaman kaybı yaşatmış olsa da sonunda toplandık ve meydandan başladık yürümeye.

Bilindiği üzere Büyükada, Prens Adaları olarak da bilinen İstanbul açıklarındaki adaların en büyüğüdür. Adanın en yüksek tepesinde Aya Yorgi Kilisesi ve Aya Yorgi Manastırı bulunmaktadır. Aslında amacımız bu tepeye çıkmaktı ancak Paskalya Bayramı olması tereddüt etmemize neden oldu. Dönüşte sıkıntı yaşamamak için rotamızı tarihi köşklere çevirdik.

Kursiyerlerimizden Bahadır Cenbay’ın Fotoğrafı

Manzarası, havası ve kokusu ile Nisan ayında bir başka olan Büyükada’da, kalabalığa inat bir Pazar günü ve fotoğrafçılar için gezilesi bir ortam. Biz de bu ortamın tadını çıkarabilmek için kursiyerlerle ara ara durarak yapıların fotoğraflarını çektik. Girdiğimiz bir sokakta yeni yeni yeşeren, çiçekleri uç vermiş ağaçların üzerinde alan derinliği uyguladık. Bazı kursiyerlerimizin lensi uygun olmadı kimisi alan derinliği etkileyen 3 faktörü unutup “Ben yapamıyorum.” diye pes etti. Ancak eğitmenlerimiz uygulamalı olarak bu konuyu tekrar hatırlattı.

Alan Derinliği Uygulanmış Fotoğraf

Bilgilerimizin hafızamıza yerleştiğini ve uygulamada başarılı olduğumuzu gördükten sonra devam ettik yolculuğumuza.

Hava muhalefetlerine tedbir için yanımıza aldığımız montlarımız, günün sıcaklığı nedeniyle bizlere yük olmuştu. O zaman dinlenme vaktinin geldiğini anladık. Adada deniz manzarasına karşı, sahili ayaklarınızın altına alabileceğiniz, müzikleri dinlendirici, çalışanları bir o kadar enerjik ve ilgili “Orası Burası Cafe”de mola verdik. Kahvelerimizi yudumlarken bir fotoğraf da çektirmeden edemedik.

Toplu fotoğrafımızı çektirdik, kahvelerimizi içtik ve dinlendik. Sonra tekrar bir yolculuğa sıra geldi. Serbest zaman uygulamasında kursiyerlerimiz ada keşiflerine tek başlarına devam edebileceklerdi. Artık herkes kendi fotoğraf karelerini yakalayacaktı.

Ayrılan serbest zamanda kursiyerimiz Talia Aybartürk denk geldiği gelin ve damadı fotoğraflayarak güzel bir kare yakalamış, çiftin mutluluğuna ortak olmuş.

Kursiyerlerimizden Talia Aybartürk’ün Fotoğrafı

Serbest zaman sonunda bazı kursiyerlerimiz daha erken ayrıldı adadan. Toplu bir şekilde adadan ayrılamadık ama gezintinin güzelliği ve edindiğimiz bilgileri pratikte uygulamanın başarısı ile mutlu bir vedalaşma ile ayrıldık.
Vapurların sesi, insanların gülüşleri, atların ayak sesleri ve iskelenin en yakınındaki dondurmacıların büyük ve fındıklı külahlarında dondurma satmak için bağırışları. Bir nisan ayı…

Baharı güzel bir ada gezisi ile karşıladığımız için biz Foto Life Akademi ekibi ve kursiyerlerimiz inanılmaz keyif aldık bu geziden. Cıvıl cıvıl, sıcak, güneşli, enerjik günler bizi bekliyor artık. Biz de merakla bir sonraki gezimizi ve güzelliklerini bekliyoruz…

Bir sonraki gezi yeri, tarih bilgisi için Facebook sayfamızdan: https://www.facebook.com/fotografcilikkursu, kursumuz için detaylı bilgiler için ise : www.fotografcilikkurslari.com.tr adresinden öğrenebilirsiniz.

Biz sadece kursiyerlerimiz ile bilgilerimizi paylaşmıyoruz, arkadaşlığımızı, samimiyetimizi ve mutluluğumuzu da paylaşıyoruz. İşaret parmağınızı deklanşöre basarak yormanız dileğiyle, sizi de ailemize davet ediyoruz…