14 Aralık “Çengelköy” Fotoğraf Gezisi

14 Aralık Pazar günü saat 12:00 ‘de İstanbul’un yalılarıyla meşhur semti Çengelköy’de buluştuk. Çekilen birçok filme ve diziye ev sahipliği yapan Boğaz’ın İncisi Çengelköy, o gün kapılarını biz Foto Life Akademi ailesine açtı. Gezimize bu eşsiz boğaz manzarasıyla başladık ve ilk olarak rotamızı eski iskeleye çevirdik.

Kursiyerlerimizden Süleyman Akdağ’ın Fotoğrafı
Köprünün en güzel göründüğü noktadan tüm boğazı izlemek bizim için oldukça keyifli oldu. Tahta iskele üzerine bağlanmış irili ufaklı tekneler de kursiyerlerimizin kadrajlarında yerini buldu. Özel kareler yakalamak isteyen kursiyerlerimiz bir yandan fotoğraflar çekerken bir yandan da farklı kompozisyonlar oluşturmaya çabaladılar.

Kursiyerlerimizden Çağlar Yılmaz’ın Fotoğrafı
Şimdi sıra karşılıklı tarihi dükkanları, güler yüzlü esnafı ve daracık sokaklarıyla Çengelköy Çarşı’ndaydı. Tarih kokan çarşının içinden yavaş yavaş ilerleyerek Çengelköy meydanına ulaştık. Meydanda bulunan havuzu kendimize uzun pozlama için model olarak belirledik.

çengelköy fotoğraf gezisi

Çarşıdan sonra artık yavaş yavaş Çengelköy’ün içlerine doğru ilerlemeye başladık. Tarihi konakları, geniş bahçeli evleri ile bu semt hepimize özlediğimiz İstanbul’u hatırlattı. Geniş Arnavut kaldırım yokuşlarının eşliğinde Çengelköy’ün içlerine doğru ilerledik. Gezi sırasında karşılaşılan tarihi konaklardan birinde bir Fotoğrafçılık Kursu ekibimiz ve kursiyerleri ile toplu fotoğrafımızı da makinemize kaydettik.

Çengelköy’ün zirvesine ulaşıp oradan panoramik İstanbul manzaraları görüntüsü yakaladık. Uzun pozlamaya doyamayan kursiyerlerimiz için çeşmeden akan su mizanseni yaratarak birkaç kare daha fotoğraf çektik.

Kursiyerlerimizden Anıl Güner’ın Fotoğrafı
Dinlenmek için Çınar Altı Çay Bahçesinde mola verdik. Çay ve simit eşliğinde hem yorgunluğumuzu attık hem de çektiğimiz fotoğraflarla ilgili değerlendirmelerimizi yapmış olduk. Samimi bir ortamda gerçekleşen sohbetimize ne kadar doyum olmasa da gün batımı fotoğrafları çekmek için fazla zamanımız olmadığının farkına vardık ve rotamız belli, ne çekeceğimiz hakkında bilgi sahibi taktık makinelerimizi boynumuza… Gün batımı ile turuncuya boyanan gökyüzü hem bizleri hem de fotoğraflarımıza yansıyan o muhteşem görüntüsü ile huzur doldu içlerimize.

Kursiyerlerimizden Gülçin Özcan’ın Fotoğrafı
Güneş bizi terk etmeden birkaç Boğaz manzarası daha çekmek için ilk noktamız olan eski iskeleye geri döndük. Gezi boyunca öğrendiklerimiz, başta uğradığımız bu eski iskelede çekeceğimiz fotoğraflarla ortaya çıkacaktı, ki tam da öyle oldu… Kursiyerlerimiz çektikleri fotoğraflara baktıklarında kendileri ile gurur duymanın sevincini, bizlerde bu başarının sonucu ile onur duyduk.

Kursiyerlerimizden Hande Gezer’in Fotoğrafı
Işığın azalmasıyla birlikte fotoğrafçıların vazgeçilmez aksesuarları tripodlar ortaya çıktı. Gün batımı ve boğaz manzarası fotoğrafları da çektikten sonra FotoLife Akademi Facebook sayfamızda çektiğimiz fotoğrafları paylaşmak ve dinlenmek üzere ayrıldık… Güzel, eğlenceli geçen bir gezininde sonuna gelmiş olduk. Foto Life Akademi olarak sizleri de tüm gezilerimize bekliyoruz.

Gel, gör, tanı, fotoğrafla ve takipte kal… Ölümsüzlüğün karelerinde mutlulukla…